Saturday 26 August 2017

Handelsbanken forex avgift


Jmfr bankernas avgifter Bankkort Mastercard: 250 krr vriga avgifter: Utland: 35 krtrans Valutapslag: 1,5 Paketpris privatperson Nyckelkund: 468 krr Detta ingr: Internetbank, telefonbank, Visakort, Privatkonto, Pensionskoll samt rdgivning Paketpris fretag Bttre affrer: 900 krr Detta ingr: Trykghetsanalys Avgifter postvxel Premium, Privatebanking: 0 kr Kontor, telefon banken: 100 kr Bankkort Mastercard: 320 krr vriga avgifter: Utland: 40 krtrans Valutapslag: 1,55 Paketpris privatperson Vardagspaketet: 432 krr Detta ingr: Internetbank, telefonbank, Visakort, Privatkonto Paketpris fretag Fretagspaketet: 850 krr Detta ingr: Fretagskonto med bankgiro, Fretagskort, Internetkontort samt personlig service Visa Kreditkort: 0 krr vriga avgifter: Utland: 0 krtrans Valutapslag: 1,65 Paketpris privatperson Allt i Ett: 240 krr Detta ingr: Internetbank, telefonbank, Visakort, Privatkonto Paketpris fretag Ej fretagspaket: Skandiabanken vnder sig frst och frmst mot privatpersoner pria som fretagare kan man anvnda deras sparkonton: Likviditetskonto samt Fastrntekonto. Bankkort Mastercard: 250 krr vriga avgifter: Utland: 35 krtrans Valutapslag: 1,5 Paketpris privatperson Vardagspaket: 250 krr Detta ingr: Internetbank, telefonbank, Visakort, Privatkonto Paketpris fretag Fretagspaketet: 1250 krr Detta ingr: Fretagskonto med bankgiro, Fretagskort, Internetkontor samt Personlig serviceAnders Frjmark gt Handelsbanken Hej SHB, jag har en frga om resevaluta. Om man vill kpa resevaluta p bankkontoret tar SHB en inte frsumbar avgift fr det. Pria om man d i stllet drar ivg sampai Forex fr att kpa resevaluta s tar SHB som enda bank en avgift om man kper valutan med bankkortet. Min frga r: om avgifterna r sampai fr att styra kundernas beteende vad r det fr beteende som r nskvrt Att vi tar ut pengar frn bankomaten och handlar p Forex fr 2 2011. 18:16 7 2011. Jag hade tnkt ringa er kundtjnst och stlla samma frga som Anders ovan, d jag rkade ut fr samma, fr mig otroligt konstiga avgift p ett Forexkontor nu i Augusti. Det hela slutade med att jag gick tre meter sampai vnster dr nrmsta bankomat fanns, tog ut den summa jag tnkt vxla, och gick tillbaka igen. Otroligt osmidigt och ljligt, och eftert knde jag mig ovlkommen som kund hos er p SHB. Jag freslr att ni slopar avgiften, fr jag kan ocks bekrfta det som Anders ppekar, att ni r den enda banken dr Forex i dagslget tar ut denna korkade avgift fr att jag som kund skall kunna kpa valuta med era kort. Sn girighet att lgga denna avgift p era kunder r en faktor som saya alla jatuh skulle kunna f mig att byta bank. Oj, jag sg att lgget nstan var ettr gammalt. Fortfarande har inget hnt allts. Jag tror bannemej jag gr och byter bank imorgon. Jag rkade nyss ut fr samma sak p Forex och tycker att det r mycket mrkligt att hanya Handelsbanken tar ut denna kostnad. Det var inte mycket sampai svar du fick p din frga heller, och inget verkar ha hnt trots att man quotvidarebefordra t synpunkterna sampai ansvarig avdelningquot fr ett r sedan - det r nog dags att byta bank. 1 2012. Tar SHB fortfarande ut avgift nr man anvnder kort ver disk p forex Nr dras avgiften av Jag vxlade in turkiska lira och blev informerad om hanya detta och att det var enda banken som gjorde det. Pria jag var stressad och hade infen bankomat eller annat kort att anvnda istllet, s ja fick gilla lget och ta avgiften p 40 kr. Dok vill jag sga att n s lnge r inga pengar tahba frn SHB, pria ni kanske gr detta i efterhand Hej Therese, avgiften dras i samband med kortkpet. Det kostar 40kr nr du gr ett kortkp p ett valutavxlingsk ontor. Frida Det r riktigt uselt av Handelsbanken att ha det hr systemet och man behver inte vara Einstein fr att frst att det bara handlar om att tjna 40 kr extra p varje kund som inte frsttt hur det frhller sig. Tnk antalet vxlingar som handelsbankens kunder gr p Forex di bawah ett r gnger 40 kr s frstr man att det snabbt blir stora summor fr banken. Jag kommer inte att tveka att sprida ordet sampai semua jag hr som ska resa att Handelsbanken, som enda bank, tar ut avgift fr ngot som andra erbjuder gratis. Vi har ju konstaterat att det kostar och vad det kostar pria frgan r vl varfr det kostar. 6 2014, 6 2011. Hej Christopher, Handelbanken r en av flera banker som tar ut avgift nr du som kund anvnder tt kort fr uttag ver disk p bank - och vxlingskontor, posten eller motsvarande i Sverige och utlandet (s kallat Cash Advance). Vid dessa uttag betalar Handelsbanken en uttagsavgift sampai kemudian inlsande bank som sljfretaget (exempelvis Forex) anvnder. Den avgift som vi betalar motsvarar den kostnad som vi sedan tar ut av dig som kund. Det vi freslr att du gr nr du r ute och reser r att frst och frmst handla med ditt kort i det land du befinner menggali i. Om du behver utlndsk valuta innan resan s gr det att bestlla via internettjnste n. Det finns ven mnga uttagsautomater i Sverige som tillhandahller utlndsk valuta och det gr ven att ta ut EUR utan kostnad i utlandet vid behov. 7 2011. Enligt Forex r Handelsbanken den enda bank som tar ut en avgift nr jag vill kpa valuta med mitt Visakort. Ert svar r undanglidande, helt oacceptabelt och respektlst mot mig som kund. Jag kommer att publicera ert svar p Facebook, s att s mnga som mjligt kan se det. 7 2011. Fr vrigt betalar jag ju redan rlig kortavgift fr njet att f anvnda ert kort. Hur mnga nya avgifter kan jag frvnta mig fr att ni ska kunna maximera er vinst frn mig som enskild kund. 7 2011. Hej Christopher. Om du upplevde vrt svar som respektlst, ber vi om urskt fr det. Det var verkligen inte vr avsikt. Vi har varit i contakt med Forex eftersom det kommit sampai vr knnedom att vra kunder ftt felaktig informasi om att vi skulle vara enda banken som tar avgift. Forex har meddelat oss att de ska ndra p informasi som de ger sampai kunderna. Det har de uppenbarligen inte gjort n. Det beklagar vi. Vi redovisar alla avgifter fr vrt Bankkort VISA helt ppet. De finns p den hr webbsidan: handelsbank en. sebankkort Ha en fortsatt trevlig kvll Handelsbanken

No comments:

Post a Comment